Kelemahan Ku..

oLeH : anifidris89
Assalamualaikum sahabat sekalian ……



Maafkan ana kern telah mengecewakan antum
Maafkan ana kerana x pergi Kem Tasik Meranti bersama antum
Bglah ana masa untk baiki kelemahan ana, bagilah masa untuk merawat / memperbaiki di dalam diri ana yang disebabkan kawan2 ana sendiri….
Wahai sahabat ana sbnrnya nak pergi tp ana takut dengan kelemahan ini akan mengecewakan sahabat2 sekalian apabila pergi kem nanti…

Perkongsian Surah AL-ANKABUT : 13
Alif lam min.Apakah manusia itu mnegira bahawa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang benar dan sesugguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

Kelmarin , ana betul terkejut murabbi ana telefon (ha3….)
Murabbi ana tlfn bertanyakan , adakah ana prgi kem Tasik Meranti ?
Dengan berhemah ana berkatakan tidak , ana bukan x mau pergi tapi hati ana x dapat terima apa yg telah terjadi pada sahabat ana.
Ust berkata kpd ana “bagaikan hilang separuh semangat pada kem 2” , dan ust berkata lagi “bagaimana nak berjihad “,
Ana menjawab , “sebelum berjihad kena baiki kelemahan “, ust bukan apa ust takut ana akan jadi macam sahabat2 yang lain , Ust bagi pesanan kat ana “kalau rasa x dapat cari sahabat di dalam maka carilah sahabat di luar “ dan “ jika ada sesuatu rujuklah “ust , mas’ul ana dan sahabat2 lain”
Wahai sahabat , janganlah risau ana sudah berjanji pada diri ana , sekiranya ana lari dari medan dakwah umpama ana ana lari dari medan perang
Wahai sahabat tanamkan tekad dan azam pada diri antum sekalian ,  marilah kita sama2 bermujahadah...

Perkongsian hadits dari HR At-Tirmidzi dan Ahmad :
“ Kalian harus berjemaah dan meninggalkan perpecahan kerana syaitan itu bersama orang yang bersendirian . Dia akan lebih jauh dari 2 orang . Maka barang siapa yang ingin mencium harumnya syurga maka hendaklah dia terikat dalam sebuah jamaah”.

Maafkan ana wahai sahabat , bagi ana sem ni betul berat bagi ana tetapi apabila difikrkan inilah Ujian dari Allah . Ana sedang mencari penawar bagi hati ana .
Wahai sahabat bantulah ana yang sedang hanyut ni……
Apepun , Terima kasih wahai sahabat yang mengambil berat tentang ana……

No comments:

Post a Comment