Cepatnya Masa...

alhamdulillah dekat kesempatan yang Allah kurniakan...
saya dapat menulis serba sedikit dalam blog ini..

Pepatah melayu selalu menyebut " Masa itu adalah Emas"...
Kadang-kadang kita tidak perasan sungguh cepat masa berlalu...
saya kerap juga menghadiri ceramah... Didalam ceramah itu , Ust pernah berkata:
sekarang ini adalah terdapatnya tanda2 hari kiamat iaitu apabila masa berlalu dengan pantas sekali...
adakah kita perasan 1 bulan bagaikan 1 minggu, 1 minggu bagaikan sehari,
1jam bagaikan 1 minit dan1 minit bagaikan 1 saat
inilah perumpamaan yang dikatakan oleh ust dalam cermahnya itu...

Sedar atau tidak sedar... sudah hampir genap 1 tahun pemergian ayah saya....
pemergian nya membuat saya seolah-olah hilang tempat mengadu.... saya menyambung tugas-tugas yang telah ayah tinggal kan...
namun apakah daya pemergian nya membuatku lebih bersabar dengan karenah2 adik-adik saya...
saya redho dengan pemergiannya tapi kadang2 fikiran melayang untuk menyelesaikan masalah adik n masalah saya sendiri... kenalah banyak tolak ansur dalam diri dan keutamaan saya lebih kepada adik2 saya.


kepada sahabat2 sekalian minggu hadapan adalah bulan yang diberkati...
Marilah kita sama-sama memperbaiki kelemahan kita yang sediada kepada yang baik ..
Ingatlah wahai sahabat2 sekalian SEGALA AMALAN AKAN DICATIT oleh malaikat yang sentiasa berada disamping kita xkira dimana jua....
sesungguhnya bulan ramadhan syaitan2 diikat dan kita mestilah menjaga hawa nafsu kita....

















No comments:

Post a Comment